Techniką reklamową umożliwiającą dotarcie do możliwie największej grupy odbiorców jest wykorzystanie całych, nieraz ogromnych baz adresowych w celu masowego rozsyłania maili reklamowych do potencjalnych klientów firmy. W tej metodzie, która jest czymś zupełnie odwrotnym od content marketingu liczy się przede wszystkim ilość, a nie jakość przekazywanych treści.

Jakie korzyści przynosi e-mail marketing?

Reklama firmy w internecie może opierać się na bardzo różnych założeniach. W przypadku e-mail marketingu takim założeniem jest to, że nie jest istotne co się znajdzie w przekazanym mailu – ważne jest tylko przyciągnięcie uwago części klientów do strony internetowej firmy. Właściwe, wartościowe informacje klienci znajdą właśnie tam. Jak pokazuje praktyka, tego rodzaju reklama jest dość skuteczna i realnie wpływa na wyniki firmy. Bazy adresowe pozyskuje się przez działania marketingowe, albo przez zakup od firm zajmujących się ich pozyskiwaniem.

Innym sposobem na skierowanie uwagi konsumentów na stronę internetową firmy jest umieszczenie informacji o niej na wizytówce w jednym z popularnych internetowych katalogów wizytówek firm. Przydatne okazują się zwłaszcza katalogi branżowe, w których informacji szukają zazwyczaj ludzie zainteresowani konkretnymi i sprecyzowanymi usługami.